راهنمای دریافت خسارت افت قیمت خودرو

افت قیمت خودرو

ر زمان تصادف از جمله اتفاقاتی است که بیشتر افرادی با این حادثه ناخوشایند مواجه می‌شوند. مخصوصا اگر خودروی شما صفر است و یا خودروی گران قیمت دارید هزینه ریالی جبران چنین خساراتی می‌تواند دردسر بیشتری برای شما داشته باشد. در زمان تصادف علاوه بر هزینه‌های تعمیر خودرو، هزینه افت قیمت خودروی آسیب دیده بخش دیگر  این ماجرا است که افراد را بیشتر درگیر می‌کند.

در این نوشته می‌خواهیم نگاه کلی به ماجرای خسارت افت قیمت

خودرو در زمان تصادف داشته باشیم، تا بتوانیم میزان  و نحوه دریافت این خسارت  را بررسی کنیم.

چه کسی مسئول افت قیمت خودرو است؟

در همه سوانح رانندگی از قبیل تصادف، تصادم، واژگونی، آتش سوزی و یا سایر سوانحی که خسارت مالی برای افراد و یا اشیا ثالث داشته باشد، همه  این خسارات مالی با داشتن بیمه ثالث قابل جبران می‌باشد. سایر خساراتی که به خودروی مقصر وارد شود نیز بر اساس بیمه بدنه خودروی مقصر حادثه پرداخت می‌شود.

برای جبران خسارات وارد شده به وسیله نقلیه فرد مقصر، بیمه بدنه می‌تواند کمک مهمی برای وی باشد. بیمه بدنه بر اساس پوشش‌های اصلی و پوشش‌های اضافی که دارد می‌تواند جبران خسارات وارد شده را پرداخت نماید. سقف تعهدات بیمه بدنه بر اساس پوشش های بیمه  نامه بدنه بوده و در زمان خسارت شرکت بیمه بر اساس بیمه نامه شما خسارات وارد شده را جبران می‌کند.

افت قیمت خودرو در  تصادف چگونه محاسبه می‌شود؟

بررسی افت قیمت از نظر کارشناسان بر اساس چند فاکتور مهم انجام می‌شود:

این که خسارت وارد شده برای چه قسمتی از ماشین بوده و نوع خسارت به چه صورت است. آیا خسارت به بدنه وارد شده یا خیر؟ همچنین هزینه‌های بازسازی مجدد، رنگ کاری بر اساس عمق صدمه وارده و  وسعت رنگ شدگی  همه در افت قیمت خودرو موثرند.

خسارت‌های دیگر از قبیل خساراتی که ممکن است به قطعات بدنه خودرو، درب موتور ، گلگیر های جلو و … وارد شود از لحاظ قطعات تعویضی و رنگ شدگی تاثیر بسیاری را بر روی ارزش خودرو دارند، چرا که عملیات تعمیر و تعویض این قطعات بسیار هزینه بر و مهم می‌باشد.

همه این موارد با توجه به این که عملیات باز سازی و تعمیر در ایران به صورت سنتی و غیر اصولی انجام می‌شود و از لحاظ کیفیتی هم بسیار پایین می‌باشد، نهایتا می‌تواند  از لحاظ افت قیمت در بسیاری از موارد بسیار چشم گیر و از لحاظ ریالی هم مبلغ بسیار بالایی باشد.

حال با توجه به همه موانع و مواردی که درباره جبران خسارت بعد از تصادف گفته شد این سوال همچنان برجا است که افت قیمت چگونه محاسبه و ارزیابی می‌شود؟ اگر خودرویی تصادف کند و قسمت‌هایی از قبیل شاسی‌ها و سقف و ستون آسیب دیده باشند و یا خسارت مربوط به گلگیر های جلو و درها باشد همه  در افت قیمت خودرو بسیار موثر می باشند. البته در تصادفاتی که از ناحیه عقب خودرو اتفاق بیافتد افت قیمت خودرو بیشتر می‌باشد چون گلگیرهای عقب جدا شدنی نیستند و به همین ترتیب بر اساس نوع خسارت وارد شده میزان افت قیمت خودرو در اثر تصادف محاسبه می‌شود.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟