صدور بیمه نامه بدنه به صورت اقساط تعهدی

بیمه بدنه اقساطی بدون نیاز به چک ضامن

 

با نگاهی گذرا به سطح شهر و جاده‌ها، از دیدن تعداد زیاد اتومبیل‌ها سرمان سوت می‌کشد. با توجه به در کمین بودن حادثه و خسارات بالای جانی و مالی تصادفات رانندگی، بیمه خودروها نیز امری ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام بیمه دات کام، بیمه خودرو شامل دو دسته بیمه اجباری شخص ثالث و بیمه اختیاری بدنه است. با توجه به گران شدن  ۳۵% نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ و بالتبع آن سایر بیمه‌ها، رانندگان باید هزینه بالایی برای بیمه خودروی خود کنار بگذارند. از طرف دیگر، شرایط اقتصادی خانواده‌ها ایجاب می‌کند که آن‌ها در صدد مدیریت هر چه بهتر هزینه‌های زندگی خود برآیند. شرکت‌ بیمه پاسارگاد به جز ارائه تخفیفات بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، راهکار بیمه بدنه اقساطی را ارائه کرده‌اند. اگر شما هم همانند بسیاری از رانندگان دیگر، می‌خواهید اطلاعاتی درباره خرید بیمه خودروی خود، بدنه قسطی و بیمه شخص ثالث اقساطی داشته باشید، شما را به خواندن این متن دعوت می‌کنیم.

بیمه خودرو چیست؟ انواع بیمه خودرو شامل چیست؟

بیمه خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه شخص ثالث است. این نوع بیمه‌نامه برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است اجباری است.

بیمه اجباری خودرو: بیمه شخص ثالث

در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید (که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث خودرو  قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می‌کند.نوع دیگر بیمه خودرو نیز  بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه اختیاری بدنه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می کند.

بیمه ‌بدنه خودرو چه خسارت هایی را پوشش می‌دهد؟

پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی (تبعی) یا اضافی تقسیم می‌شوند:سرقت کلی، خسارات حین نقل و انتقال خودرو، خسارات ناشی از آصا (انفجار، آتش‌سوزی و صاعقه) وارد بر وسیله نقلیه، خسارات چرخ و باتری تا ۵۰% جزو پوشش‌های اصلی بیمه بدنه به شمار می‌آیند.

قیمت بیمه بدنه چگونه محاسبه می‌شود؟

مشخصات خودرو

عواملی نظیر سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن در محاسبه نرخ بیمه بدنه نقش پررنگ دارند.

پوشش‌های اضافی(تبعی) بیمه بدنه

در صورت انتخاب هریک از پوشش‌های اضافی مبلغی بر قیمت در خرید بیمه بدنه اضافه می‌کند. انتخاب پوشش‌های بیمه‌ای بیشتر با قیمت بالاتر بیمه بدنه همراه است.

تخفیف‌های بیمه بدنه

تخفیفات در محاسبه قیمت بیمه بدنه شامل تخفیفهای عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی بیمه بدنه اتومبیل، تخفیف ارزش خودرو هستند که همگی از قیمت نهایی بیمه بدنه کسر می‌شوند.

اگر شرایط مالی بیمه‌گزار امکان خرید و پرداخت یک‌جای مبلغ حق بیمه را فراهم نساخت، چه گزینه‌هایی وجود دارد؟ شرکت‌های بیمه امکان خرید قسطی بیمه بدنه را برای بالابردن فرهنگ رانندگی ایمن و فراهم سازی شرایط خرید .این بیمه خودروی کاربردی را برای بیمه‌گزاران ارائه کرده‌اند.

مزایای خرید اقساطی بیمه خودرو چیست؟

با بهره‌گیری از امتیاز خرید قسطی بیمه‌های خودرو نظیر بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه:

بیمه‌گزار مبلغ کلی بیمه ماشین را در چند قسط و به تدریج می‌پردازد. این امر کاهش بار هزینه‌ای سبد بیمه‌ای فرد را در پی دارد.

بیمه‌گزار نیازی به خرج کردن پس‌انداز خود در شرایط تورمی ندارد. او می‌تواند با انتخاب گزینه خرید قسطی بیمه خودرو، به تدریج مبلغی را صرفه جویی کرده . و ضمن برخورداری از امتیاز بیمه ماشین، پس‌انداز خود را نیز داشته باشد.

در خرید اقساطی بیمه خودرو نیازی به پرداخت کارمزد نیست. در خرید بیمه بدنه اقساطی و بیمه شخص ثالث قسطی  هیچ‌گونه کارمزدی از شما دریافت نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟