بیمه های اتومبیل

 

 

با توجه به نقش ضروری اتومبیل در زندگی روزمره انسان و ملموس بودن خطرهای ناشی از وقوع حوادث رانندگی ، بیمه اتومبیل در دنیا از استقبال خاصی برخوردار است و جزو پرفروش ترین بیمه ها محسوب می گردد . بیمه اتومبیل جبران کننده خسارتها و صدمات و زیان هایی ناشی از حوادث رانندگی است که در اثر استفاده از وسایل نقلیه به اشخاص ثالث ، سرنشینان یا مالک اتومبیل وارد می شود.

بیمه شخص ثالث ( بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی )

براساس قانون ، کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی موظف هستند مسئولیت خود را که در اثر حوادث وسایل نقلیه مزبور یا محموله های آنها اشخاص ثالث زیان وارد نماید بیمه کنند . این بیمه نامه با تعهدات متفاوت برای جبران خسارتهای مالی و جانی صادر می شود ، لذا توصیه می گردد تعهدات این بیمه نامه با در نظر گرفتن رشد و افزایش دیه در سال های آتی خریداری گردد.

بیمه حوادث راننده
ابن بیمه نامه برای پرداخت غرامت صدمات بدنی ناشی از حادثه اعم از فوت ، نقص عضو ، از کار افتادگی و هزینه های پزشکی را تا مبلغ تعیین شده به راننده اتومبیل که به موجب قانون ” ثالث” تلقی نمی شود جبران می نماید و تا حد دیه کامل قابل خریداری می باشد .

بیمه بدنه اتو مبیل
در بیمه بدنه ، وسیله نقلیه در مقابل خطرات سرقت کلی ، آتش سوزی ، انفجار و تصادف تحت پوشش قرار می گیرد و می توان خطرهای اضافی نظیر سیل ، زلزله ، آتشفشان و خسارتهای ناشی از پاشیده شدن رنگ ، اسید و مواد شیمیایی، سرقت قطعات و لوازم ، شکست شیشه به تنهایی و غرامت عدم استفاده از خودرو در ایام تعمیرات و … را نیز به خطرهای اصلی اضافه نمود .

فرم پرسشنامه و پیشنهاد بیمه بدنه وسیله نقلیه موتوری زمینی